Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Τωρά εννα μιλήσει ο Μανώλης.

..μέσα που τον καθένα τζαι κάθε μία που τζιαμέ, που φέρνει άποψη τζαι κριτική σκέψη. Τωρά εννα μιλήσει μια μειοψηφία, συλλογικά ή προσωπικά, η ίδια που της παραχωρείται το νοητό δικαίωμα να εκφέρει άποψή, ενώ την ίδια ώρα αποσιωπάται που την κυρίαρχη ιδεολογία τζαι τα μέσα (μαζικής εξημέρωσης) που χρησιμοποιούνται.

Κατά συχνές περιπτώσεις, η πλατεία του μανώλη (φανερωμένης) στην εντός τειχών Λευκωσίας, δέχεται επιθέσεις βίας σωματικές από φασιστοειδή (ένστολα ή μη) ή επιθέσεις κριτικής χωρίς περιθώριο ανταπόκρισης.
Με αφορμή, δυστυχώς, το γεγονός ότι η πλατεία απέκτησε πλέον διαστάσεις ως κοινωνικός χώρος τζαι συνεύρεσης ατόμων, διαφορετικών συμπεριφορών τζαι χαρακτήρα, μια εστία για πολιτικές συζητήσεις, τζαι προβολές πολιτικού περιεχομένου, εναντιωμένες σε κάποια πρότυπα που το μοντέλο κοινωνίας μας ακολουθά, καθιστά τον χώρο στόχαστρο.

Η αστυνόμευση της περιοχής, πρόκειται να εντατικοποιηθεί, όπως συζητείται στην βουλή . «Συγκεκριμένα, εκπρόσωπος της αστυνομικής διεύθυνσης Λευκωσίας ανέφερε στην επιτροπή Νομικών, ότι η αστυνομία διενέργησε κατά τη διάρκεια του 2009, 2.316 επιχειρήσεις στην Παλιά Λευκωσία» Δηλαδή πόσο πιο πολύ να εντατικοποιηθεί? Μια καλή εισήγηση θα ήταν ένα θόλος ίσως, ή ένα κουβούκλιο / παράρτημα του αστυνομικού σταθμού. Το περιβάλλον είναι αποπνιχτικό από την συνεχή παρακολούθηση και φακελώματος καταχώρησης προσωπικών στοιχείων.

Μια κατάσταση όπου, όπως έγινε κατανοητό, η διεκδίκηση της πλατείας αποτελεί κάτι το «λάθος» ή ακόμα όπως αποκαλέστηκε παράνομο ή κάποιες φορές ανήθικο, σύμφωνα με την αντιμετώπιση της κοινωνίας ή πολύ απλά κάτι που πρέπει να κατασταλεί τζαι να εξολοθρευτεί. Η «εκδίωξη» μας δεν θα λάβει μέρος αν δεν βρεθεί πρώτα ένα χώρο για αφεθούν οι θαμώνες μέσα. Εμείς δεν ζητούμε στρατόπεδα συγκέντρωσης ως χώρο δραστηριοποίησης, αλλά την ευκαιρία διαμόρφωσης του δικού μας άσυλου τζαι κέντρο επικοινωνίας τζαι δημιουργίας, αφήνοντας μια διαφορετική, ίσως πιο κρυστάλλινη μορφή οργάνωσης, όχι ως μέρος αλλά ως κομμάτι και παρακλάδι σε τούτο που ονομάζουμε κοινωνία.

Σε μια κοινωνία όπου τα συμφέροντα των πολλών υπερνικούν τις επιθυμίες των εαυτών μας ξεχωριστά, απαιτώντας μία ομαλή διαμορφωμένη συμπεριφορά τρόπου ζωής τζαι σκέψης.
Το πρόγραμμα de minimis, όπως περιέγραψε η κ. Ελένη Μαύρου, αφορά αιτήσεις για διεύρυνση και επιχορήγησης νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που συσχετίζονται με επενδύσεις πολλών εκατομυρίων ευρώ. Μια σύχρονη πόλη φυλακή, παράδεισος για τα πάνω στρώματα της κοινωνίας, κερδοφόρους επαγγελματίες και βουλευτές. Για να γίνει λειτουργικό, πρέπει να επιδιορθωθεί η κατάσταση όπου η ύπαρξη μας, ως άνθρωποι ή όντα με διαφορετικούς πολιτικούς προσανατολισμούς, διαφορετικούς από τέτοιους που προασπίζονται το «δίκαιο μας».
Η δυσλειτουργική ύπαρξη μας, για το κεφάλαιο και τους θεσμούς, μέσα στο κοινωνικό μοντέλο πρέπει να διαγραφεί.
Μα ποίοι αναγνωρίζουν την ύπαρξη μας ως ανθρώπινη. Συνεχώς σχολιάζεται απρόσωπα και αόριστα, επειδή ακριβώς μια άλλη πτυχή της πραγματικότητας βρίσκεται στα χέρια μας, έτοιμη να εξαπλωθεί όπως στα Εξάρχεια, σε ένα χώρο συνεύρεσης, επικοινωνίας και αυτόνομης οργάνωσης. Αυτό θα ήταν το σωστό μέτρο σύγκρισης.
Οι λόγοι που μας καθιστούν μη ευπρόσδεκτους, αποτυπώνεται μόνο από ένα κομμάτι άρχουσας τάξης που σέβονται την ύπαρξη μας, μόνο και μόνο για να γίνει το πρόσχημα και ο αποδιοπομπαίος τράγος, θυσία για την ενδυνάμωση και επέκταση του κεφαλαίου και των συμφερόντων.

Ακολουθώντας μια θεώρηση, αλλά ή/και μια πρακτική στον τρόπο ζωής και συμβίωσης, έξω όσο γίνεται από τα καπιταλιστικά πρότυπα (και μαγαζιά/ κλαμπ)
χωρίς την ανάγκη να βασίζεσαι σε θρησκευτικούς οργανισμούς
χωρίς δέχεσαι να ταυτιστείς με μία εθνική ταυτότητα που σου έχει δοθεί
χωρίς να υπόκεισαι στην εξουσία της κοινής «ηθικής», των άγραφων νόμων που συντηρούν την νοοτροπία που θέλει την κοινωνία να χρειάζεται ένα εχθρό.
Οι λόγοι μπορέι να φανούν δελεαστικοί ή αποκρουστικοί (ως προς θρησκευτικούς νόμους ηθικής ή εθνικά ιδανικά), αλλά και συνάμα καταστρεπτικοί για θεσμούς που βασίζονται στην εξουσία τζαι την ανισότητα μεταξύ των ανθρώπων.

Η φοβία του συστήματος που βιώνουμε, ότι κάποιες τάσεις αναρχισμού μπορούν να εξαπλωθούν και σε άλλα στρώματα της κοινωνίας, αναγκάζει να αποσιωπήσει τους λόγους που μπορούν να δικαιολογούν την ύπαρξη του Μανώλη, τονίζοντας μόνο τις επιπτώσεις της κατάστασης που διαμορφώνεται.
Η κατάσταση που βιώνεται σε γειτονικές χώρες, όπως η Ελλάδα, όπου άνθρωποι συλλαμβάνονται και οδηγούνται σε φυλάκιση χωρίς δίκη λόγω των πολιτικών τους πεποιθήσεων οδηγά στην ταύτιση με το ότι τα άτομα προέρχονταν από γειτονία της Αθήνας, όπως τα εξάρχεια. Έτσι καθίσταται πιο πιθανό να υλοποιηθεί η ιδέα ότι ο περιορισμός τέτοιων ανθρώπων πρέπει να επιβληθεί και στην φανερωμένη (?!)

Σύμφωνα με τον κ. Ιωνά Νικολάου, στον «Μανώλη» συγκεντρώνονται νεαροί Κύπριοι (πιθανώς οι Κύπριες ή τα άτομα με διαφορετική καταγωγή ή ηλικία να μην είναι ευδιάκριτοι, ούτε καθώς και γονείς παιδιών που επίσης να αναμιγνύονται στο σύνολο του Μανώλη) οι οποίοι όμως, όπως αναφέρει, ενδεχομένως να προβαίνουν σε παραβατικές συμπεριφορές όπως αναγραφή συνθημάτων, οχληρία και χρήση ναρκωτικών.

Ίσως η επιτροπή νομικών να πρέπει να αναθεωρήσει πως ακριβώς υποδεικνύει ότι αποτυπώνεται η παραβατική ή εγκληματική συμπεριφορά, αφού έχει τον πρώτο λόγο, στην αποποινικοποίηση και ποινικοποίηση χρήσης ναρκωτικών. Το αλκοόλ, θεωρείται τοξικομανιογόνο, προκαλεί εθισμό και προβλήματα στην υγεία. Το τσιγάρο, ή ο καπνός, είναι το ίδιο τοξικό, όσο και εθιστικό, προκαλώντας σύνδρομα στέρησης. Και τα δύο θεωρούνται νόμιμα, όσο επίσης πρέπει να θεωρούνται ως εξαρτησιογόνες ουσίες και συνεπώς ναρκωτικά.

Η μόνη παραβατικότητα είναι ότι τέτοιες ουσίες πουλιούνται νόμιμα, μαζί με μία λίστα εθιστικών βαρβιτουρικών που προωθούνται από τις φαρμακοβιομηχανίες, ενώ οι παράνομες προάγουν την μαύρη αγορά.
Τα κέρδη είναι τεράστια, ενώ αυτός είναι πάλι πιθανών ο λόγος που η Λευκωσία δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι υπόκειται σε άλλη οχληρία εκτός από εκείνη που προκαλείται στην πλατεία, που παρεμπιπτόντως βρίσκεται συνοριακά δίπλα από βωμούς χλιδάτης κατανάλωσης, πίσω από γυαλισμένες βιτρίνες και κάτω από προβολείς του θεάματος.
Δυστυχώς, χώροι σαν αυτοί στην πλατεία του Μανώλη, δεν πρόκειται ποτέ να εκδιωχθούν παρά μόνο να μετακινηθούν μόνο όταν το θελήσουμε εμείς. Αν ο χώρος που εβλάστησε στην πλατεία του Μανώλη, υποστεί διάσπαση από εξωτερικούς παράγοντες, η αντίληψη και ο πολιτικός χαρακτήρας που αναπτύχτηκαν πιθανών να συνεχίσουν την εξάπλωση τους.

Περιστατικά αντιδραστικότητας πάντα εμφανίζονταν στην κοινωνία, όπου τμήματα της κοινωνίας βανδαλίζουν και καταστρέφουν. Η αστυνόμευση και η επίβλεψη, με φρουρούς η κάμερες, σε πάρκα, σχολεία ή πλατείες μπορεί να καθήλωσαν την ανάγκη κάποιων ατόμων να εκφραστούν (καταστρέφοντας – σε μια αποπνιχτική κοινωνία γεμάτη απαιτήσεις) ή να δημιουργήσουν σε τοίχους. (Οι προϊστορικές τοιχογραφίες σε σπηλιές εν παράνομες?)
Αν η νεολαία νιώθει οργή, για την καταπίεση που υπόκειται καθημερινά, τότε η λύση θα ήταν να καταπιέσουμε την εξωτερικευση τέτοιων πράξεων, οδηγώντας σε εκρήξεις κραυγής, ή να κατανοήσουμε ποια είναι φύση τέτοιων πράξεων, θα ήταν το ίδιος ο κρατικός μηχανισμός επιβολής εξουσίας.

Το πουλλίν επέτασεν. Επέτασεν γιατί εβαρέθηκε την πλαστή πραγματικότητα γυρώ του, τα καλοστημένα σκηνικά των ΜΜΕ, τα γερασμένα σενάρια ότι το κυπριακό βρίσκεται στην διαδικασία να λυθεί, εβαρέθηκε τον συντηρητισμό τζαι την θρησκοληψία. Εβαρέθηκε να θωρεί την άθλια τεχνολογική τζαι εμπορική ανάπτυξη του κεφαλαίου. Το πουλλίν επέτασεν, όπως κάθε νεολαίο που έν έβρισκε διέξοδο σε τούντη παράσταση που ονομάζεται κυπριακή κοινωνία. Η επιθυμία μας να ζήσουμε καταστάσεις, διοχετεύεται στην πλατεία
Όπου όλοι είναι γύρω και ο μανώλης στην μέση. Όπου όλοι έιναι στην μέση και γύρω ο μανώλης.

Τράγος.



-

5 σχόλια:

Τράγος είπε...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρωτοβουλία ΔΗΣΥ-ΔΗΚΟ για την εντός των τειχών Λευκωσία

Ο «Μανώλης» στη Βουλή

Κουλτούρα Εξαρχείων αναπτύσσεται στην πλατεία Φανερωμένης στην παλιά Λευκωσία, σύμφωνα με βουλευτές της επιτρ. Νομικών, που εξέτασαν την αστυνόμευση της περιοχής

Για τη συγκράτηση της παραβατικότητας στους ιστορικούς πυρήνες των αστικών κέντρων, βουλευτές του ΔΗΣΥ και του ΔΗΚΟ έφεραν ενώπιον της επιτροπής Νομικών, θέμα για την αστυνόμευση και την ασφάλεια της εντός των τειχών Λευκωσίας.
Ωστόσο, ειδικά για την παλιά Λευκωσία, αυτά που άκουσαν οι βουλευτές από την αστυνομία και τη δημοτική αρχή, κάθε άλλο παρά παραπέμπουν σε περιοχή υπό συνθήκες παρακμής. Συγκεκριμένα, εκπρόσωπος της αστυνομικής διεύθυνσης Λευκωσίας ανέφερε στην επιτρ. Νομικών, ότι η αστυνομία διενέργησε κατά τη διάρκεια του 2009, 2.316 επιχειρήσεις στην Παλιά Λευκωσία. Οι επιχειρήσεις αυτές κατέληξαν σε 363 καταγγελίες (βλ. πίνακα). Επιπλέον, στην εντός των τειχών πόλη, μεταξύ των ωρών 07:00-15:00 περιπολεί πεζή αστυνομικός της γειτονιάς, μετά τις 15:00 και μέχρι τις 24:00 περιπολούν πεζή δύο αστυνομικοί της γειτονιάς, ενώ μεταξύ των ωρών 18:00-24:00, τα πεζά περίπολα αυξάνονται σε τέσσερα, τα οποία, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, συνδράμουν δύο ακόμα αστυνομικοί μέσα σε περιπολικό αυτοκίνητο.


Πανάκριβες γειτονιές
Για την εντός των τειχών Λευκωσία, η δήμαρχος της πόλης Ελένη Μαύρου ανέφερε ότι τα στερεότυπα με τα οποία προσεγγίζεται η περιοχή δεν δικαιώνονται από την καθημερινότητα. Χαρακτηριστικά, η κ. Μαύρου υποστήριξε ότι πολλές γειτονιές είναι πανάκριβες είτε για αγορά είτε για ενοικίαση στέγης. Μάλιστα, η κ. Μαύρου παρέπεμψε τους βουλευτές σε συναδέλφούς τους, οι οποίοι σύμφωνα με τη δήμαρχο, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για αγορά στέγης στην εντός των τειχών πόλη. Παρά τη μεγάλη αξία των ακινήτων στην Παλιά Λευκωσία, η κ. Μαύρου εξέφρασε την άποψη ότι επιβάλλεται η αναθεώρηση των στεγαστικών κινήτρων για την περιοχή. Δηλωτικό πάντως, της ακμής που παρουσιάζει ως περιοχή, η εντός των τειχών πόλη, είναι το ενδιαφέρον που επιδείχθηκε για το de minimis πρόγραμμα επιχορήγησης νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Σύμφωνα με την κ. Μαύρου, για το πρόγραμμα αυτό έχουν κατατεθεί 34 αιτήσεις, οι περισσότερες από τις οποίες αφορούν σε επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Πλατεία Εξαρχείων...
Ανοίγοντας τη συνεδρίαση για την παλιά Λευκωσία, ο πρόεδρος της επιτροπής Νομικών, Ιωνάς Νικολάου, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην πλατεία Παναγίας Φανερωμένης, την οποία οι νέοι που συχνάζουν εκεί αποκαλούν «Μανώλη», εξ αφορμής ενός δέντρου που ονόμασαν έτσι. Σύμφωνα με τον κ. Νικολάου, στον «Μανώλη» συγκεντρώνονται νεαροί Κύπριοι, οι οποίοι αναζητούν ένα διαφορετικό είδος διασκέδασης. Στην προσπάθειά τους αυτή όμως, ενδεχομένως να προβαίνουν σε παραβατικές συμπεριφορές (αναγραφή συνθημάτων, οχληρία και χρήση ναρκωτικών). Τονίζοντας την ανάγκη να μην διωχθούν οι νέοι από την περιοχή, χωρίς πριν να αναζητηθούν χώροι για τέτοιου είδους διασκέδαση, ο κ. Νικολάου ζήτησε τις απόψεις της αστυνομίας και της δημοτικής αρχής για το θέμα. Η μεν αστυνομία ανέφερε ότι οι συνάξεις των νεαρών Κυπρίων στη Φανερωμένη γίνονται υπό τη διακριτική παρακολούθησή της. Από την πλευρά της, η δήμαρχος Ελένη Μαύρου ανέφερε ότι το πρόβλημα με τη μουσική μετά τις 23:00 το βράδυ έχει επιλυθεί, κατόπιν συμφωνίας με τους ίδιους τους νεαρούς.



ΜΙΧΑΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ

Κωδικός άρθρου: 941979

ΠΟΛΙΤΗΣ - 23/04/2010, Σελίδα: 20

the Idiot Mouflon είπε...

http://planitas.blogspot.com/2010/04/blog-post_23.html

Στου Πλάνητα...

http://mpoufles.blogspot.com/2010/04/blog-post_23.html

Τζιαι έσσω μου...

rose είπε...

είναι τουλάχιστον αστέιο να μιλουν για παραβατική συμπεριφορα όταν σε "ευπόληπτα" κλαμπ της πρωτευουσας πωλουνται χαπουθκια και σκονουθκια με την "αδεια" κάποιων...

την κωλοσυρμαθκια την ειχαμε δει απο προπερσι...το κλιμακώνουν...μαλλον "ήρθε το δολάριο"

Earthling είπε...

Symmerizomai tin aganaktisi tou Tragou -

ta metra tzai ta stathma tin 'koinwnias' einai antistoiha me ta symferonta twn leftwn tzeinwn pou zoun me to fovo na hasoun oti nomizoun pws 'ehoun' - prospathwntas na emfytepsoun fovo stous ypoloipous ampa tzai kataferoun na pniksoun ton dikon tous...
gmt pion!

Ανώνυμος είπε...

Lefteria stous katapiesmenous deksiostrofous politikous pou atenizoun ta onirata pros mia deksiostrofi neolea na thrimatizonte sta apokaidia tou graffity, tis mousikis, tis katanalosis alkool, ktl, ktl ktl.

An arxisi omorfe mou Trage i neolea na kiklofori me tes svastikes, en tha eshi kanena provlima o kirios Ionas, ate, mpros mars na pamen na vapsoumen ta rouxa mas galazia ap akri se akri is gin enalian, gia na iremisi o kirios Ionas.
ahaha, eleos pion.

epiksamen sto human trafficking je ton Iona enoxlisen ton i Fanerwmeni, en to theatro tou paralogou i katastasi, skines Rock.

Evangelia